Sider

fredag 15. mai 2015

Verktøygenser

IMG_6195blogg

På syrommet finnes det diverse stoffer, i store og små biter (les: maaaange stoffer, mange biter).  Et av årets mål er å redusere på mengden stoffer.  Prøve å sy av det jeg har i stedet for å kjøpe nytt og å utnytte restene.  Har jeg f.eks. klipt en genser til lillebror av et stoff og det bare er småbiter igjen så prøver jeg å utnytte restene til pannebånd, smekker el.l.  Mye bedre å sy noe av det enn at det skal hope seg opp med småbiter, for det går jo ikke an å kaste noe…

Denne genseren startet med at jeg hadde 50 cm av stoffet med verktøy på.  Måtte bare kjøpe det sjøl om det bare var en liten rest igjen.  Men med bare 50 cm var det ikke nok til en hel genser.  Så fant jeg en bit velour som passet helt med fargene og etter å trikset og mikset litt ble det akkurat nok til en genser. 

IMG_6198blogg

Baksiden er også i velour mens hetta har verktøystoff på utsida og ensfarga jersey på innsida.  Samme ensfarga jersey er brukt som kantbånd.

Størrelse:  98/104
MønsterSy glade klær til glade barn, Heilt spesiell og Jubel
Stoff:  Diverse rester av jersey og velour

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar